Om boken
”Det är fler och fler företag som ser Google som sin primära marknadsföringskanal. Anledningen till detta är enkel. På Google är det både enkelt och kostnadseffektivt att nå kunder som letar efter exakt det du som annonsör har att erbjuda.”
I boken Bygg en pengamaskin vägleds du genom AdWords (numera Google Ads) grunder och genvägar av Michael Berman och Michael Wahlgren som hjälpt mängder av stora och små företag att annonsera lönsamt med Google Ads; från globala varumärken till lokala företag.
Under de senaste tio åren har författarna många gånger fått lära sig den hårda vägen i arbetet med Google Ads. Genom att testa, göra fel, göra om och göra bättre. Deras förhoppning är att du som läser den här boken ska kunna dra nytta av lärdomarna som de fått genom sina misstag och undvika de stora fallgroparna.
Bygg en pengamaskin fokuserar på den del av Google Ads som rör annonsering i sökresultatet på Google. I boken lär du dig annonseringens tre olika delar: strategi, genomförande och utvärdering.
Vad är målet med din annonsering? Hur jobbar du med sökord och annonser för att maximera din Quality Score? Hur kan du avgöra om din annonsering är lönsam eller inte?
Bygg en pengamaskin är en nybörjarbok om Google Ads (AdWords). Den är skriven för dig som vill lära dig att bemästra detta verktyg. Om du redan annonserar med Google Ads kommer boken ge dig handfasta tips hur du gör din annonsering mer lönsam. Är du en fena på Google Ads är boken kanske inget för dig, även om du möjligen snappar upp några nya saker.
Lär dig Google Ads och se till att din annonsering på Google är lönsam, ger dig fler kunder och mer försäljning. Börja bygg din pengamaskin redan i dag.
Bokens förord har skrivits av AdWords-profilen Frederick Vallaeys.
Boken gavs ut i januari 2017. En uppdaterad upplaga släpptes i maj 2018.
Boken är 127 sidor och i danskt band.
Du kan beställa boken till ett förmånligt pris här eller köpa den på Adlibris eller Bokus (där den även finns som E-bok).